Imorgon börjar en ny vecka...

Dagen har varit mysig. Vi åkte till Svärisarna. Alice vaknade nästan precis när vi kom & jag hämtade henne, sen satt hon hos mig & mornade sig & gosade jättelänge, så mysigt så! Hennes farbror var där & han är ju lite spännande men lite läskig oxå så hon var lite blyg först men på slutet så fick han både bära & de spelade boll. Hon kan ju säga hans namn oxå vilket är extra roligt. Vi åt tre rätters & sen flyttade mannen & hans bror ner kyl&frys & bar upp det nya. Svärfar har fått ryggskott & klarar knappt lyfta Alice, men de hade varit på promenad & tittat på fåren i hagen på förmiddagen & medan mannen konkade & bar var de nere vid vattnet & så rotade de runt i en kartong med mannens gamla bilar som svärmor hittat i lekstugan. Snart nog stod både mannen & hans bror där med & rotade & provkörde...

Vi försökte räkna alla ord Alice kan, ska se hur många jag kommer ihåg nu:
mamma
pappa
mommo (mormor)
bomma (Blomma)
ampa (lampa)
docka
biii (bil)
lastbil
pasta
mat
vatte (vatten)
me (mer)
mi (jag)
hejjå (hejdå)
titta
Ottar (Oskar)
Ebba
sin farbrors namn
gocka (klocka)
bok
näej (nej)
jau (ja)
bada

& hon sätter ihop:
mamma komma
pappa komma
mi mamma
titta mamma
hejjå mamma

Har säkerligen glömt endel. & så kan hon ju jättemånga djurläten, allt från krabba till häst. hihi. jag tycker hon är så duktig min lilla tjej. Igår när 8v bebisen var här blev jag så förundrad över hur fort deras utveckling går, det var ju egentligen inte alls länge sen Alice bara låg & bubbla & flina i ens famn & nu far hon runt som ett spjut & pratar hela tiden.

På vägen hem fick jag sitta fram för en gångs skull, barnstolen sitter bak i mannens bil & förra helgen märkte jag att hon var så lugn när hon satt själv bak. Farmor körde oxå med henen bak & då hade hon somnat 10.30 på förmiddagen till och med. Så Alice satt bak idag med & det gick superbra. När vi kom hem åt hon 2 hembakta piroger som var kvar från igår & lite köttbullar & pasta. Vi väntade med att äta rester tills hon lagt sig.

Mannen fnissade när han kom ner efter att ha lagt henne, han hade gett henne vällingen, sen när hon är klar drar hon undan flskan, han frågar om hon ville ha mer "näej" sa Alice, satt sig upp & gav mannen en stor puss på kinden. Så söt. & sen skulle hon ner i sängen & sova.

Vi har ätit framför tvn. Tittat på Ensam mamma söker. Kan nog spåra ur lite i år med. ;-)

Väntar febrilt på att pappa ska höra av sig med resultatet från VM, om det blir medalj eller inte Hm... Får gå & lägga mig & läsa så länge!





Kommentarer
Postat av: kråkmamman

Oj, många ord! Duktig Alice.



Låter som ni haft en riktigt trevlig helg.



Blir du sugen på en till bebis när du håller småttingar eller pustar du ut och tycker det är skönt att ha den tiden förbi?



/Kråkmamman

2009-09-06 @ 21:38:44
URL: http://alvajohanna.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

hej.

jag hade ju funderat att ev plugga halvtid distans samtidigt som ha lea hemma o de andra..men alalfall jag känner att de inte går just för de är en såå intensiv ålder..men hoppas hon lugnar sig liite till efter jul..ler.då tänkte jag..om jag bara visste vad jag ville.



oj, vad många ord hon kan !!!! va roligt.

här är de mest

aj

mamma

katt

och sen kommer lite ord som man tycker låter som saker..



kramkram !!!!

2009-09-07 @ 10:54:07
Postat av: Somris

Kan hon inte säga farmor och farfar? Tänker att hon är så mycket med dem.

Viktor säger mommo o moffa till både farmor och farfar och mormor och morfar - varför krångla till det !;-)

2009-09-07 @ 16:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0