Kvällstankar...


Idag fick jag min första lönespec på typ 1½ år, hur kul som helst. Egna pengar som jag arbetat ihop. Känns bättre än FK´s fjuttiga summa som brukar dyka in på kontot. Ska väl erkänna att jag spenderat lika mycket som jag gjorde som heltidsarbetande trots att jag varit mammaledig & trots att jag fått in mindre än hälften på kontot, så nu känns det BRA att kunna bygga en buffert igen & slippa föra över pengar från mannens konto varje månad. Spara, spara, spara är mitt mål för hösten!!! (vet iallafall NÅGON som just nu snarkar värre än Miss Piggy i soffan som blir glad över detta).

I min spara plan ingår Willysveckohandling. Jädrans vad man kan "tjäna" penagr. Höll på att få en chock sista handlingen. Har aldrig direkt tittat på prislappar förut (trots att mannen tjatar om att jag ska) när jag handlar mat. men nu har jag insett att det är rätt kul. En vanlig veckohandling på ICA/CityGross har kunnat gå på mellan 1000-1600:- igår på Willys gled jag ut med en veckohandling på 634:- snacka om lycka!

Håller som bäst på att uppdatera mina blogglänkar, har kastat bort bloggar jag blir mer irriterad än glad av att läsa, bloggar som uppdaterar för lite eller som jag av tidsjäl inte längre läser. Har lagt till det jag blippar in på sågott som dagligen, hoppas fler kan få glädje av något nytt & att ingen tar illa upp för att något är borta!


Kommentarer
Postat av: Ann

Ja visst är det smart det där med veckohandling! Jag har nästan uteslutande handlat på maxi det senaste året av den anledningen att de har självscanning som jag älskar. Nu på onsdag inför även Willys självscanning så nu ska jag övergå att handla där ist. Och då kommer vi spara en massa pengar! Även om det inte ser så tråkigt ut på kontona när båda jobbar (till skillnad från FK..) så är det en sporre ju mer man kan spara!

Ha det gott!

2009-09-22 @ 08:22:26
URL: http://osselovis.blogg.se/
Postat av: Somris

Ann: På willys hos oss har de en annorlunda självscanning - vet inte om det blir så hos er med?

Man handlar som vanligt i sin kundkorg, sen går man fram till kassan och hänger en kasse på en vågställning o så packar man in varorna en och en och scannar dem som om man satt i en kassa (fast själv då) och råkar du lyfta ur en vara ur din påse så larmar den direkt! :-)

Jag tycker det fungerar bättre än på ICA så slipper man gå runt o scanna varje vara i butiken - MEN du har ingen koll på beloppet som du har inne på ICA.

2009-09-22 @ 12:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0