Lite Jogging, Idol & Choklad...

Svintoflickan: Du kan ju hyra in syster min för den där 6 delen i butiken, hon verkar ju "inte fått någe på länge"... Låter vettigt med hjälp på kvällen, har oxå upptäckt att tandbosrtningen blir lite snärjig på morgonen...

Somris: Dax att hoppa på din man igen kanske???

Igår var Alice superdupertrött & fick nann kudden vid 19.30 & med 2 omstoppningar under natten/morgonen så slutade det med att jag fick väcka henne 7.15. men skönt att hon sov såpass bra & länge. Idag var det kö för att lämna barn på dagis, alla tycktes komma samma tid, men det gick bra det med. Fick ett smajl från "snyggpappan".

Jobbet har gått bra. har fått några svåra ärenden att knäcka, ett som är ute och viftar på högre ort för att få det att fungera förhoppningsvis. Vi hade möte med de nya Omsorgs SSK arna. Ett bra möte, vi hade samma visioner & strävar mot samma mål, har hakat upp oss på samma "problem" ett ex är att det knappt finns en enda diagnos på våra brukare i journalen, lixom why???? Så det finns mycket att jobba med & sammarbetet verkar i daxläget kunna bli bra.

Hämtade Alice, hon satt & läste saga. & hade precis lyckats bajsa, så jag bytte på henne. Dit kom killen jag misstänker för bitningen & idag fick jag det bekräftat. Han skulle promt stå & titta på, hade tusen frågor, frågade om han fick klappa Alice. "Ja om du klappar fint" sa jag. Alice flinade ett par gånger åt honom & han frågade "Är Alice liten?" efter en stund kom fröken "Oj,oj, hur går det här då?" & jag svarade "Det går bra, han ville klappa lite" "Tyckte Alice om det verkligen?" "Det gick bra" "Det var väl tryggt när mamma var med" svarade fröken. Hon berättade även att hon skrivit en "Rapport om Olycksfall/Skada" som jag ska få kopia på. & hon berättade att Alice är mkt misstänksam mot alla barn som kommer fram & vill klappa & krama. Att hon är mycket för att sitta i knät & bli buren osv. & att de jobbar mycket för att hon ska bli trygg igen. Pluttan! Hoppas jag får igenom att jobba 3 dagar i veckan. Den kille som bitit Alice är påväg över till 3-5 års avdelningen så jag hoppas de kan snabba på den överflyttningen lite...

Tog en joggintur idag, lite segare än sist, jag springer bäst med ilska i kroppen. Har nu njutit av Mörk choklad & Idol.

Dagens meny:

Frukost: 2 skivor lantbröd med morot, ost, skinka, grönsaker +te
Lunch: Köttbullar med avocadocreme & grönsaker, keso fetaoliv
Fika: keso med hallon & nötter
Kvällsmat: Kycklingwook med nötter
Kvällsfika: nötter & choklad

Dagens motion:

30 min Jogging

Kommentarer
Postat av: Somris

skrattar

Ja, det kanske är det. Iallafall om det är så som Svinto säger om filmen Choklat - själv minns jag BARA sexet! fniss

Jag får inte heller in tandborstningen på dagismorgnarna...men han borstar jätteduktigt på kvällarna så jag tröstar mig med det. MEN jag vet ju att morgonen borde in också...

2009-09-09 @ 07:42:04
Postat av: Emma

Hej

Jag föjer din blogg flera gånger i veckan och jag funderar på vad du jobbar med, är lite nyfiken...

Vad skönt att Alice verkar ha bra och förstående fröknar! Kram

2009-09-09 @ 09:13:29
Postat av: svintoflickan

hi,hi

nu fick du mej att skratta!!!



å så skönt ändå att pojken gick fram o försökte klappa ..att du var där då..kanske hjälper henne få lite trygghet där.

kommer nog bli jättebra!!



kramiskramis!!!

2009-09-09 @ 22:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0