Olympiad & Restaurangbesök

Emma: Jag jobbar som Arbetsterapeut mot Gruppbostäder inom Handikappomsorgen.

Igår var en händeserik & rolig dag. Jobb som vanligt. Q besök som gick bra, är bara lika förvånad varje gång hur mycket som hinner hända sen man träffades sist, hoppas innerligt att denna negativa trenden vänder snart...

Alice blev hämtad utav Farmor. & sen var det bara snabbt hem, mysa med Alice, laga lite mat till busunge & man, göra sig i ordning & sen iväg.

Kvällen startade klockan 18 med en Olympiad 090909 & firande av en på jobbet som fyllt 50 år. Vi hade klätt oss "enhetligt" vårt lag var svartklädda med en färgglad attiralj typ sjal eller kjol & gick under namnet "Dödskallarna" mitt förslag "Elins slinkor" röstades ned (domaren heter Elin) & sen ven det av tävlingsanda & kämparglöd ehm eller nåt, vi kom sist 6 var skitdåliga, men kul hade vi iallafall:

kasta föremål i hink, allt från toarullar till tröjor försöktes prickas rätt

Fylla i så mkt vatten som möjligt i en tillbringare med vattenpistol

Dopingtest, Gråsuggan är min!!

Vända en filt medan hela laget står på den...

& så var det hoppa långttävling & kubbkastning... När tävlingarna var avgjorda & dopingtesterna anlyserade hittades ett dopingfynd i 50 åringens dopingprov. Så hon straffades med ett Demenstest. Sedan begav vi oss till en av stadens restauranger. Det fanns bara småbord, inget långbord trots att vi bokat, men det blev jättebra. hamnade med 3 sjukgymnaster & jösses vad vi har skrattat. Jag hade verkligen en toppenkväll & idag har jag träningsvärk efter att magmusklerna fått jobba så mkt. Tyvärr blir det ju inte lika roligt när man förösker återberätta men en sak var när jag berättade en grej & Å plötsligt kände igen sig & ropade "JA" samtidigt som servitrisen frågade vem som skulle ha "Glass med frukt" så hon serverade Å denna glass med frukt & Å fick ursäkta sig att det var ju inet DET hon svarat ja på... Mycket roligt i verkligheten, kan tillägga lite vin, alldeles för sen middag & en sjukgymnast som höll på att somna efter maten hihi, nivån var hög!

Idag har jag varit & lämnat Alice på dagis, hon ska fotas. Gruppfoto & sen ska fotografen fota varje barn "i lek utomhus" kan bli mycket spännande bilder! Ska hämta hem henne om 40 min igen. Hon är snorig & lite små hängig så jag funderar på att ta med henen till jobbet imorgon & bara stanna på fredagsfikat som JAG har hand om & sen åker vi hem, men vi får se om jag får för chefen & hur snoret artar sig under dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0