Äntligen är Julen ute...

...för det är så det känns. Det var motigt att sätta upp julsakerna & så himla skönt att plocka ner dem igen! Nu är det luftig, ljust & fint här hemma igen! Skulle vilja sticka ner min näsa i en bukett tuplaner & drömma mig bort till vårens spröda knoppar...



Vi har även hunnit med att shoppa en ny DVD Blueray & tittat på soffa & matta -igen. Just nu inviger mannen & Alice den nya dvdn efter att Alice & jag bakat i nästan en timme med hennes nya modellera set hon fick i julklapp. Vi har rensat bland leksaker, plockat ner endel saker som känns "för små" & ändrat om lite i lådorna. Vi har flyttat upp vår stereo till Alice rum, tänkte lyssna på musik via dvd/tvn istället så länge.

Idag har det varit rysligt kallt, -19 grader när vi vaknade, sen -15 grader. Alldeles för kallt för min smak & Alice fick sova i tvättstugan (vagnen) istället för ute. Burr.

Är rysligt besviken på tv-utbudet idag, vad ska ni titta på?

Mannen blir hemma med Alice imorgon iallafall, de fick in en vikarie, skönt!


Kommentarer
Postat av: Somris

Önskar jag med hade kraft att städa ut julen, men här gick luften liksom ur mig idag. Har varit sååå trött hela dagen och en svag huvudvärk hela tiden. Inte nice...

får städa i helgen och drömma om mina tulpaner och vårknoppar då. Men än får jag nog vänta ett tag till, här har det snöat hela natten, hela dagen och det snöar ännu. Men fint är det!

Här blir det nog någon film för tv utbudet är ju som sagt uruselt!

kram

2010-01-06 @ 17:39:09
Postat av: mammaveronica

TV-utbud? Kan man kalla det tv-utbud?? Jag är nog lite missnöjd med hela julens tv-utbud isåfall... Då har vi ändå massor av filmkanaler... Har sagt upp vårt viasat abonnemang (det var ju inte det lättaste)och vi vet inte ännu vad vi ska ha istället eller om vi ska ha nåt mer än de "vanliga". Trots tv 1000 i alla former har vi bara sett ca 2-3 filmer per år... Och vi springer inte på bio ofta heller, så det är inte därför allt känns "gammalt"... Nu har vi förståss varit sjuka hela familjen mellan helgerna och kanske suttit mer än vanligt framför burken och kanske förväntat oss lite mer än man borde... Men ändå... Mycket repriser är det...

2010-01-06 @ 18:13:05
URL: http://mammaveronica.babyblogg.se/1/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0