AvskedsDag

I morse bjöd en kollega på dunderfika för att hon ska gå på mammaledighet imorgon. Vi är så "många" som är lediga på fredagar, därför blev det idag! Jättemysigt med smörgåsar, grönsaker & pålägg & så är hon en mästare på att baka småkakor, de såg köpta ut! helt perfekta!

Följde upp fikat med att gå på ett möte med en EC till ett av mina gruppbostäder som har en av de svåraste brukare jag någonsin träffat på, det var lite fler folk där oxå. men han ska oxå sluta imorgon! fast han kommer vara kvar i organisationen så vi kommer nog stöta på honom då & då. På tal om att stöta, så tycker min kollega att "han är lite söt", hm han är en 55 årig "gubbe" med grått flintat hår & en liten gubbmage, men visst han har nog VARIT söt OCH jag kan erkänna att han LÅTER jävligt snygg när man pratar med honom i telefon...

På tal om gamla "gubbar" så sprang jag på Alice ex läkare Nils TVÅ gånger idag. Inga heta "sectioner" i något omklädningsrum, ena gången i trappen, andra gången på väg ut till bilen, då var han påväg att åka längdskidor på sin lunch...

Fick ta en akututprovning av rullstol idag på eftermiddagen har inte provat ut någon stol på TVÅ ÅR så jag kände mig lite små nervös innan men det är tydligen som att cykla för det flöt på riktigt bra. Stressade sedan iväg direkt för att hämta vår tv-bänk som anlänt och TUR var att jag den ordningen  för hela baksätet fick fällas så Alice hade inte fått plats, hon fick åka i framsätet bredvid mig de hundra meter vi har hem, så nu lär det väl bli "bråk" om var hon ska sitta nästa gång vi åker bil. När jag skulle ta ur henne så sa hon "Alice åka lite till" hm...

Dagens meny:

Frukost: 2 grova smörgåsar med ost & skinka & paprika, 2 små kakor
Lunch: Chili con carne 1 apelsin
Fika: -
Kvällsmat: Stekt torsfilé med kokt potatis, hemmagjord remouladsås & riven morot
Kvällsfika: 2 knäckisar med minilätta & ost, gurka & så te såklart

= 1311kcal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0