Barnfria med Restaurangbesök!

Svinto: Hihi Alice tar oxå på sig sina stövlar, helst på fel fot "Det är inte konstigt att man aldrig vinner på triss" säger hennes fröken om det. 

Lottis:  Jag har sökt på vissa recept eller det jag varit sugen på. Grönsakspytten åt vi hemma när jag var tonåring & jag hade det receptet i huvudet, men jag tycker det är svårt att hitta bra vegetariska recept som passar hela familje, Alice äter det mesta men mannen "behöver" en stadig middag då det blir lite si och så med frukost & lunch när han jobbar. men jag tjoar om jag hittar något! Såg när jag surfade förbi någon afrikans vegetarisk gryta ska se om den kan tillagas i veckan =) Det är svårt det där med balansen kring vikten, själv "tröstäter" jag när det blir motgångar, inge bra det heller, försöker hitta hållbara rutiner som även funkar då... Ju längre man håller sig till rutinerna desto svårare är det att släppa dem, här lyckas det alltid hända någon innan jag bankat in dem ordentligt =/. Alice blir 2 år i april, så dina ord kändes skönt att höra. Ibland har " de där" fröknarna ;-) en förmåga att lägga fram vissa saker som gör att man känner sig "stött" eller som en "dålig mamma" när man går ut därifrån & som man några dagar senare upptäcker att det inte alls var menat på det sättet... Ett halvt inlägg här med! Trevlig helg! Kram



Idag är vi barnfria! Alice blev hämtad av farmor klockan 11 & de for iväg, de skulle hem till hunden. & när farfar slutat jobba ska de åka snowracer & grilla korv, mysigt! Själv har jag strosat en stund på stan tyvärr fanns inget jag ville ha. Lyckades ändå köpa en lång cardigan med tre knappar på Vero Moda. & lite kropps grejer på apoteket.

Mannen har isolerat i grunden och kört ett par tvätt & diskmaskiner. Nu ligger han degad i störtloppsfåtöljen.

Ikväll ska vi ut & äta med min syster & hennes man. De bjuder oss för att min man skaffat fram material till deras kök till så bra priser. Vi ska samlas här vid 17 snåret för en fördrink och lite snacks. Så jag har precis doppat några jordgubbar i mörkchoklad!

Chattar nu med mamma samtidigt som jag skriver, hon är ju "lite långsam" hihi.

Dagens meny:

Frukost: 1 rågbröd med minilätta, ost & paprika
Lunch: Grillad kyckling, råris med zuccini & paprika
Fika: snacks & fördrink
Kvällsmat & Fika: Restaurang med 2 eller kanske 3 rätter och lite vin till =)


Fördrink:

4 cl Bacardi Razz
1 dl mixade & passerade hallon
Fyll upp med Sprite Zero & lite is




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0