Dag Ett

2009 slutade med skålning i champagne, lite kex & ost & prat långt in på småtimmarna med goda vänner. Som tur är har vi "pli" på Alice så hon vaknade 9, skönt. Mannen är betydligt ofräschare än jag idag, jag höll mig till vin till maten & därefter vatten & te. Idag har varit en rejäl slödag. Tv, laga mat, läsa lite, lite film, laga lite mat. Men vi har ätit fräscht iallafall. & Alice åt både vegobiffarna & risotton idag med god aptit.

Dagens meny:

Frukost: 1 mini baguette med minilätta & paprika, clementin & te
Lunch: Morots&Linsbiffar
Fika: Ananas & psysallis & te
Middag: Citronrisotto med vitlöksräkor (Alice fick kalkonkorv)
Fika: 50g popcorn & te

Jag har bestämt mig för att lägga flera kortsiktiga mål för min vikt istället för ett stort mål. Så i januari har jag som mål att minska 2 kg med hjälp av fräschare mat, mer grönsaker, mer frukt & nya vegetariska recept!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0