DeppLedig

Somris: Ok, det värsta är att de friterar/panerar både kycklingen & fisken, lixom why? Vad är det för fel på en utbandkad stekt kycklingfilé i hamburgerbröd...

Usch det värsta med att vara ledig är att alla tankar man inte riktigt hinner med i vardagen får fäste. Har mailat lite med mamma, läst på hennes blogg osv & det känns som det inte är långt kvar nu. Hon är så trött, hela hon är trött & uttrycker det även så själv. & det känns förjävligt i hjärtat samtidigt som det får en att tänka igenom sitt eget liv, vad man är nöjd med, vad man är mindre nöjd med, vad man kan göra annorlunda, vad man skulle vilja göra annprlunda. & dagar som idag när mannen som annars jobbar så mycket bara njuter av en dag i fåtöljen framför tvn eller på golvet byggandes lego med Alice så spritter det i hela min kropp, jag vill GÖRA något, få ut något utav dagen... & så blir jag mest bara sur & tvär för att inget händer...

Vi vaknade sent idag med, 9 väckte jag Alice. Blev frukost framför söndagsmorgon, sen långdusch & föning av hår. Efter lunch åkte jag ner på stan, kikade runt på REA som bara blir sämre för var år som går. Köpte två sjalar på Indiska & ett par leggings på Gina & en bok till Alice på Åhléns. Tror jag såg en gammal kompis jag pluggade med i England, men jag kopplade för sent, hon bor i Umeå  & skulle lixom "inte vara här" så jag trodde att det var någon jag träffat genom jobbet tills jag satte mig i bilen... Åkte sedan & handlade till kvällens middag.

Testar nya recept varje dag, riktigt roligt. Idag blev det helstekt Majskyckling marinerad i vitlök, citron & färsk timjan. Till det kokade jag färsk svampfylld pasta & gjorde en paprika pesto till & så grillad squash, riktigt mumsigt. Alice åt nästan mer än mig "Meja kycklin" säger hon, hon älskar kyckling helst att bita från ett ben, men även filé.

Mannen påstår att Alice inte ville sova middag idag så hon har inte gjort det. Så nu är det badning & snart natti natti för lilla damen, förhoppningsvis vänder hon tillbaka sig till dagistid med det, annars blir det nog ingen rolig dagistjej imorgon. Själv tycker jag att det ska bli riktigt roligt att jobba imorgon, vi får nya kollegor i och med skatteväxlingen!!!

Dagens meny:

Frukost: 1 banan, 1 passionsfrukt & te
Lunch: Morots&linsbiffar ½ äpple
Fika: Smoothie (för 3 personer 4 dl soyoghurt med jordgubbssmak, 1 påse smoothiefrukt ICA ca 60-70kcal/portion), ½ sharonfrukt & te
Kvällsmat: 150g Majskyckling, 8 st färsksvampfylldpasta, ruccola, squash & 2msk paprikapesto
Kvällsfika: 20 g smällt 70% choklad, 100g jordgubbar & te
=  ca 1300kcal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0