Jobbilijobb

Fick väcka lilltrollet i morse, hon hade kunnat sova MYCKET längre, men på med kläderna & ut i kylan bara. Grindarna på dagis hade fryst till is & endast en gick att öppna. Snö snö överallt! Alice blev glad över att få komma till dagis igen. Puss & Kram & "Hejå mamma" så det var bara knalla iväg till jobbet.

Idag har vi fått nya kollegor, de fick ett halvdassigt, stressat mottagande av chefen, men är nu på plats & förhoppningsvis hittar de sina roller i både arbete & grupp snart. Jag & en kollega åkte ut till mitt nya "område" jag ska ha på 30% , inte jätte inspirerande men jag hoppas på en ny rockad under våren till min egen fördel...

Alice hade haft det toppen på dagis, ville knappt följa med mig hem. När det var lugnt på dagis hade de testat att sova på madrass igen & den här gången hade det gått bra, inge skrik & gråt & hela 1½ timmes sömn. Hoppas det fortsätter så även när det blir fler barn.

Idag kom Nya ToppHälsa, najs najs najs, ska gotta mig i tidningen då det inte ser ut att vara överdrivet mycket på tv ikväll...

Dagens meny:

Frukost: 1 banan, 1 kiwi & te
Lunch: Ugnsstekta grönsaker, 3 falafel, ½ äpple
Fika: 1 apelsin, 1 passionsfrukt & te
Kvällsmat: laxburgare med chili & mangosås, sallad & 1 rostat formbröd
Kvällsfika: 1 sharonfrukt & te

Ca 1200 kcal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0