Tröttisdag

Höll knappt på att få upp ögonen i morse, sover som en stock då klockan ringer. Men up we go och vi kom både till dagis & till jobbet idag med!

När jag hämtade Alice idag hade hon väldigt mycket hårstrån på sin tröja, hon hade blivit lite "friserad" av en kompis. Tur att hon har lockigt lite ostyrigt hår så det inte syns någon skarp klippkant. Alice berättade stolt vem som klippt henne så fint.

Idag har vi skickat ut inbjudan till våra nya som gamla kollegor, nästa torsdag blir det pulkarace & restaurangbesök! Ska bli riktigt roligt! Blir en härlig vecka. Dansen kör igång på måndag oxå, shake it!

Dagens meny:

Frukost: Rågbröd med leverpastej 6 gurka, 1 kiwi, 1 passionsfrukt & te
Lunch: Grönsakspytt & stekt ägg, 1 apelsin
Fika: 1 päron
Kvällsmat: Kycklingwallenbergare med blomkålsmos & kokt broccoli & en klick lågkalori lingonsylt
Fika: 2 rågrut med leverpastej & gurka & te
= ca 1200 kcal (så det finsn utrymme för en chokladbit till kvällsteet)

Dagens motion:

30 min promenad

KycklingWallenbergare med Blomkålsmos

700g kyckling innerfilé
1 dl grädde av valfri fetthalt (jag tog milda mat extra 4%)
½ tsk vitpeppar
1 tsk salt
2 msk flytande margarin att steka i

Kör kyckling, grädde & kryddor till en jämn smet i mixern. Smält smöret, klicka ut 5 stora wallenbergare i pannan, låt bryna i ca 3 min per sida. Ställ in i ugnen på 200 grader i ca 15-20 min

2 potatisar
1 stort blomkålshuvud
1 tsk salt
1 msk flytande margarin

Koka potatis & blomkål i 15 min. Mixa tillsammans med salt & smör
.

Alice älskar blomkålsmoset & kycklingwallenbergaren blev en lagom konsistens för hennes mun med små & få tänder, hon åt 2 portioner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0